torsdag, august 27, 2009

NU BLIVER DER DELT POP BANK UD..

















Af Blandt andet af denne nydelige unge mand.






















"Hva fanden vrøvler du om MT"... JO>>

















MTBand gå i trænningslejr på Samsø . Mandag d.31 aug 09. Tager vi 14 dage til samsø hvor vi har lånt havnefhuset ved Måruphavn som er ejet af DJBFA - som jeg er medlem. Dette hus indeholder et studio på første salen. Her vil vi optage en den del af vore nye numre og give fødsels til nye sange - som ganske sikkert opstår under turen. Der er sket sørgelige personlige ting i 2009 - som giver mig anledning til at skrive stærkt personlige tekster, som ligger i den sorte ende af livets spraglede mønster og få bearbejdet sorgen over tabet af mit livs kærlighed som gik bort 2009. Samtidigt er bandet en flok meget energiske og hard rocking drenge - som med en unik form energi og power spiller alle livets toner ud på en helt viunderlig egen måde.. så tro ikke at det er tude rock vi skal i gang med at spille - mere en ærlig og ægte rapport fra virkeligheden - vores virkelighed.. som har blandt andet er bygget på disse kodeks :
Gi` > før du tar`.
Åbne > ikke lukke.
Opfør dig kærligt &betænktsomt.
Gi plads til andre.
Du er smukkest når du glemmer dig selv.
Nye sange er blandt andet disse titler

¤ Stilhed hvisker historier
¤ 12 akkorders klagesang
¤ Elendighed.
¤ 20 meter høj.
er nogen af de nye numre vi skal lege med. allermest skal vi slappe og hygge os uden at kigge på uret og skynde os.. C.V jørgersen spiller mens vi er på samsø - ved århus festuge..så måske ska vi et smut over & se vores ynglings sanger for første gang i 8 år. mere følger når vi er landet på Samsø.

mandag, august 10, 2009

Helsingør Festival 2009. Lørdag.




MT band (duo) August 2009 Helsingør festival -
Lørdag aften kl 20:30 på Helsingør festivalen 09. Hyggelig og intim udendørs dobbelt koncert, med os og den "Sorte nisse" fine sange og smukke mandolinspil. Vi får sat gang i publikum med god hjælp af min søster Danse-daysie og til sidst danser de fleste til Albert og min guitar og vokal. Denne aften er vi kun en duo, men får vores trommeslager Simon, med på de sidste numre.Vi spiller for første gang det nye nummer " stilheden hvisker historier" og laver "Storbyens små oaser" af C.V jørgensen i en nedbarberet udgave. Vores power nummer "12 akkorderes klagesang" sidder lige i kassen. Glæder os til d.31 aug hvor vi skal 14 dage til Samsø i djbfa hus med studie og andre gode musik muligheder. Der vil vi ligge an til en ny cd eller måske en Ep. Vi har fundet en god lyd og en tæt form for samspil, som jeg er sikker på nok harmonerer hen mod nogle gode numre og en ny orignal dansk udgivelse.
Du kan se live koncert fra 2008 ( du skal trykke på Mt band nå du er på siden ) her er linket :
http://www.dadidida.com/tvgr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=71
















onsdag, august 06, 2008











et par sjove fotos fra en ældre festival med kimmie







så er MTBand sættet på plads til på lørdag d.8 aug kl 20:30 cirka - hvor vi angriber Helsingørfestivalen ..der et par overaskelser i sættet --bla Storbysbeduin med cv jørgensen som vi glæder os til at spille på lørdag - kanonfedt nummer med en klasse tekst ( som man vil give en lille-tå for at havde skrevet ) .. nå men kom forbi og se showet - der en skæg afslappet festival som har 25 års jubilæum i år.. og det er billigt at komme ind og øl til rimlige priser

fredag, juli 25, 2008

Her kan du følge lidt med i dette & hint



Jeg vil forsætte med at kaste lidt strøtanker her på Bloggen - MTBand har vores tre nye demoer forholdsvis færdige - du kan høre dem på mymusik ( hvor du sikkert kommer fra:)


responsen har været fin og nu skal vi snart prøve det hele live på Helsingør festivalen d.8 aug kl 20:30 .. glæder mig .. håber det ikke bliver en rodet oplevelse med gear P:A og sån .. det er fedest når det check på bollen - angående lydmand og sån - især når det er nye ting/numre som vi skal spille for første gang live..ellers skinner solen på guds kommando og denne fredag d.25 juli er da bare for smuk - og jeg skal direkte ned og bade når jeg slipper fra job her kl 1200..... Vamos


kh


Mt


fredag, oktober 19, 2007

En stor scene

Fedt at spille på en stor scene.. vi fik et opvarmnings job for Røde mor.. dejligt med gode lydfolk og godt med mennesker.. jeg syntes vi passer godt ind på en rigtig scene.

sommeren er fobi nu.

Så er festen over... en masse gode aftner på små og store scener...er spillet.. Tidenshøjskole .. Karens minde kulturhus.. Helsingørfestivalen.. opvarmning for Røde mor.. var nogle af dem.. bandet er rystet godt sammen .. vores kemi er unik.. trods alders forskel og musikalske retninger.. er der et eller andet helt rigtigt i vores samspil.. vores sange er meget holdningsfyldte.. .. intet er for helligt til at få en sang eller tekst.


Jeg glæder mig til at få optaget de nye numre :
her er nogle af de nye titler
1. Selv solen skinner på kommando.
2. 12 akkorders klage sang.
3. John slipper taget.
4. Ingen vinde krig

5. Afrikanske kontinent
6. 20 meter høj


Helsingør festivalen























En Sen aften efter et gig .. taget med selvudløser..fedt ik !

mandag, august 28, 2006

OPLEVELSER FRA SCENEN





Følg med i en sangers oplevelse fra landets clubscener




lørdag solo Helsingør festival 2006

Lørdag aften Helsingør festivalen
intens og fed aften med energi og sensommer glød
3 ekstra numre..hjemmebanefordel..sveder som et vandværk..

nye strenge og focus

med vinden og energien i ryggen..syng med hjertet

syng for satan og gi fanden i meninger og attiuder.

http://mtband.mymusic.dk/
Hør et nummer
Posted by Picasa

festival 2006 Helsingør

Det sædvanlige cirkus med ledninger og fis

prøver mig frem..afstand og monitor

solo aften pål Helsingør festivalen (lørdag)" det var en rigtig dejlig koncert med et intens lyttende publikum og en masse nye numre på sætlisten"sætliste :
1. Livets landevej ( Carsten Niebuhr og Galathea)
2. sig ikke nej (Havanna)
3. sort hvidt flag
4. Djævlen på din skulder
5. Zity Zombie6.Ingen vinder krig
7. Jeg spiller bedst når jer stiv
8. Galaxser & stjerner.
9. sender dig en lyd
kroppen ind over bolden
Posted by Picasa

på vej til nye scener

Alle har en drøm..






























og i mens de drømmer spiller de på en øl kasse i udby..

for så en dag .... at spille på øl kasse i udby

onsdag, marts 08, 2006

Dansk musik

COVER TIL CDEN >> EN AF DEM DER RED MED FANE








http://www.michaeltonny.dk/

AnmeldelserAnmeldelse i Gaffa .....
Michael T En Af Dem Der Red Med Fane CD (Intet angivet)Dato: 14/11-2004 3/6 stjerner ******
Michael Tonny er mest af alt en glad spillemand fra Helsingør, hvis drøm pludselig er blevet til virkelighed. Lidt uvirkeligt forekommer det vist hovedpersonen selv, at han til indspilningerne har fået samlet et hold af så garvede musikere, at den ene allerede er taget herfra. Det er Ken Gudman, som vi hører på hans måske sidste indspilning, men ellers medvirker Nanna, Flemming Quist Møller, Peter Ingemann og livstidshippien Stig Møller.
Der bliver selvsagt spillet med uimponeret glæde på /En Af Dem De Red Med Fane/, og Michael T har øre for den lette og enkle melodi. Det er spillemandssange, som kommer lige fra hjertet uden den store omtanke. Men albummets egentlige styrke er, at Michael T ikke har de store ambitioner.Det drejer sig tydeligvis for ham om at spille de sange, der falder ham let, og det gør han så på en tiltalende ukompliceret måde.
Nogen ny stor dansk sangskriver er her ikke tale om, men mindre kan også gøre det, og med lidt mere professionel bistand på sangskrivningen og produktionen, så kan Michael T nå længere.Af Jan Opstrup Poulsen.

>>>Syntes at jeg fik en ok behandling af Gaffa`s anmelder..Hvilket jeg ikke kan sige om danmark radio ( P4).. da jeg efter flere breve og henvendelser.. fik svaret af spil dansk værter.. at de ikke umiddelbart havde plads til spille noget fra min cd.. og i deres næste program sendte en længere reportage om cubansk musik... øøhhh spil dansk ... nå men fuck .. må deres røv klø..