torsdag, marts 28, 2013

Ninth world studie 25 - 26 - 27 marts 2013

Har været i studie Ninth World studio hos min gamle mentor Peter Ole Jørgensen og hans dejlige sted ved Humlebæk. 

Tre dage har vi fået lov til at lave vores sange. Første dag tænkte jeg "Det her bliver svært" men på anden dagen kørte det ret smertefrit og på tredje dagen væltede numrene ind i boxsen. Sangene er ikke færdige endnu - der mangler sang og en masse andet før de kan blive til en cd eller medie som vi udgiver.

Det at optage musik er en hård proces og det er svært at fange det som det handler om.. men jeg kan mærke at alle mine timer alene med guitaren og mine ord kommer godt igen her.. det nemlig ikke nok at stå med en guitar og lave små riffs - det handler om at have noget på hjertet og bruge nok tid til at få det til at blive en sang .. & helst en god en af slagsen. Jeg har mange sange på lager og kan efterhånden metien med at lave sange om de så er lytteværdige må lytteren vurdere.

Jeg tror på at det bliver til god musik det som vi har fået i kassen - der er brugt mange timer med tekster og jeg har oplevet meget i de sidste år og har derfor hjertet fuld af ord og tanker.. flest er lidt triste og omhandler det savn som et dødsfald efterlader.. men der er os meget håb og hyldest i indholdet.



Nu skal jeg i enerum med sangene og der synge vokalerne på plads - for senere vende tilbage til Peter Ole og synge dem ind i en endelig udgave.
Der skal også  ligges min westernguitar på flere traks og dit og dat.  


Ingen kommentarer: